На сьогоднішній день ринок міжміських автобусів уже розподілено постійними гравцями на дорогий та більш дешевий сегменти. Додаткова складність для учасників ринку в тому, що міжміські автобуси – це специфічний продукт, що виготовляється виключно на замовлення. Тому репутація автобуса та імідж виробника на ринку в більшості випадків мають визначальне значення для потенційних покупців.

Автобуси іранської марки Oghab поки що мало відомі в Україні. Однак у країнах Сходу це визнаний виробник автобусів – міських, приміських, туристичних, в тому числі з газовими двигунами та гібридними силовими установками.

Компанія посідає домінуючі позиції на місцевому ринку. Торік для Ірану було виготовлено більше 200 міських автобусів та велику кількість міжміських.

Компанія Oghab працює на перспективу і застосовує одне з найкращих у світі шасі – марки Scania. Фактично автобуси Oghab нічим не відрізняються від автобусів цього відомого бренду, тому що всі виробничі процеси, починаючи від проектування і до випуску готової продукції проходять під контролем спеціалістів Scania. На підтвердження цього шведська компанія дала офіційний дозвіл на встановлення на автобусах Oghab логотипу Scania.

Автобуси Oghan мають високу якість та надійність, оскільки призначені для більш суворих умов експлуатації в різних кліматичних зонах Ірану зокрема у пустелях та високогір’ї.

Середній пробіг до капітального ремонту становить у них понад 2 000 000 км. Зазначимо, що у порівнянні з умовами інших виробників, виконання замовлення на виготовлення автобусів здійснюється у більш короткий термін. Важливо, що ціна на ці автобуси дуже конкурентна.

Міжміський автобус Oghab моделі Moral 4212 має довжину 12,6 м. Повна маса машини становить 19,5 т. Кузов вагонного типу обладнано двома дверима – одностулковими, зсувними, з пневмоприводом відкривання. Планування салону чотирирядне, на 44 комфортабельних місця.

Опціями є розсування сидінь, спеціальні підставки для ніг та зручні підголівники. Відстань між рядами сидінь становить 863 мм – непоганий показник в сегменті магістральних автобусів. Салон відзначається покращеною тепло– та шумоізоляцією, подвійними склопакетами бокових вікон.

Автобус оснащено системами вентиляції, клімат-контролю та автономним опалювачем. В автобусі встановлено відео система з двома моніторами. Для зручності пасажирів є кавоварка та холодильник. Додатково можна замовити СВЧ-піч та туалет.

Робоче місце водія – зручне та ергономічне. Сидіння на пневматичній підвісці з додатковими регулюваннями. Панель приладів спроектовано таким чином, щоб забезпечувати контроль за численними приладами і при цьому не відволікатись від спостереження за дорогою. В автобусі встановлено камери заднього огляду та камера, що налаштована на середні двері та вмикається при їх відкриванні. Для контролю за основними системами автобуса та проведення самодіагностики вузлів та агрегатів автобус оснащено бортовим комп’ютером.

В процесі виробництва автобус пройшов краш-тести і підтвердив високий рівень активної та пасивної безпеки, анонсований Scania. Цьому сприяє зокрема цілий ряд сучасних систем: антиблокувальна (ABS), динамічного контролю, стабілізації руху, антипробуксовочна, та система, що запобігає перевертанню автобуса. До систем безпеки є система адаптивного круїз-контролю, що запобігає попутному зіткненню – вона автоматично вмикається при виявленні попереду потенційної небезпеки. В моторному відсіку змонтовано протипожежну сигналізацію. Люки багажних відсіків оснащено сигналізаторами відкритого положення.

У задній частині автобуса Oghab Maral встановлено двигун Scania DC13-113 екологічного стандарту Євро 5. Його робочий об’єм – 12,74 л, потужність 407 к. с. при 1900 об/хв., а максимальний крутний момент – 2164 Нм при 1180 об/хв. Важлива перевага автобуса в роботизованій 8-ступінчастій коробці передач Scania GR 875R. Вона забезпечує належний комфорт водія і має високу надійність, довговічність, відсутність додаткових витрат при експлуатації. Ще одна перевага даної КПП в тому, що роботизована система перемикання передач запобігає інтенсивному зносу двигуна та зчеплення при допусканні грубих помилок при керуванні автобуса.

Підвіска автобуса – залежна, пневматична: передня – на двох балонах, задня – на чотирьох. Додатково може бути встановлена система зміни кліренса.

Колісній гальма – дискові, з пневматичним приводом. Є гідродинамічний ретардер та газодинамічне гальмо на випускному тракті.

Автобуси вражає своєю економічністю. Витрати палива не перевищують 25л/100км.

Інтервали обслуговування одні з найбільших у своєму класі. В залежності від умов експлуатації інтервал між плановими технічними обслуговуваннями може складати до 65 000 км.

Oghab Maral 4212 має cертифікати європейського зразка та може експлуатуватись на внутрішніх та міжнародних сполученнях. Сподіваємось, що нова модель автобуса буде гідно оцінена на ринку України.