
– Анатолію Івановичу, треба розуміти, така диво-техніка й коштує відповідно. Зважаючи на хронічне безгрошів’я українців, чи готові вони купувати спеціальні автомобілі від корейської компанії?
– Ціни корейської компанії Horyong Co.LTD є одними з найнижчих у світі. Приміром, 2019 року працівники ГУ ДСНС України однієї з областей у вітчизняної компанії придбали кілька 30-метрових автомобільних підіймачів. Вартість одного такого виробу – 17 мільйонів гривень. А 30-метровий телескопічний автопідіймач корейського виробництва коштує 5,5 мільйона гривень.


– Наведу лише деякі приклади: виліт 52-метрової стріли відомої німецької «ІВЕКО МАГІРУС» – 18 метрів, а 54-метрової
корейської–33 метри; вантажопідйомність люльки «ІВЕКО МАГІРУС»–200 кг, корейської – 400 кг; вага автомобіля «ІВЕКО
МАГІРУС»–26 тонн, корейського–13 тонн.
– Яка б не була надійна техніка, вона має здатність псуватися. Аби полагодити, потрібні запасні частини…
– І це питання ми узгодили з корейською стороною. Насамперед поставкою в Україну вузлів, деталей. А ще в жовтні 2019 року разом із представниками корпорації «Науковий парк «Київська політехніка КПІ імені Ігоря Сікорського», компанії Horyong Со.LTD, УкрНДІЦЗ ДСНС та кількох провідних інститутів із розробки конструкторської документації та сертифікації висотної автомобільної техніки домовилися про створення спільного виробництва аварійно-рятувальної техніки Horyong на херсонському машинобудівному заводі, що значно зменшить вартість автопідіймачів та автодрабин. Завдяки такому важливому рішенню наші рятувальники зможуть своєчасно обслуговувати й ремонтувати відповідну техніку, проводити постійні кваліфіковані навчання.
– Що вкладаєте в поняття «спільного виробництва»? Тобто, як виглядатиме український автопідіймач під корейською маркою?
– Виробництво автопідіймачів та автодрабин з корейського стрілового обладнання з висотою підйому 30–72 метри буде налагоджено на херсонському машинобудівному заводі. Базове шасі DAEWOO, Hyundai та інші. Далі за узгодженою сторонами конструкторською документацією плануємо виготовляти опорний та поворотний контури, аутригери,здійснювати монтаж хотрубів, гребінок. Наладка систем безпеки та керування залишається за корейською стороною. Підприємство має всі технічні можливості та спеціалістів дляпроведення якісного капітального ремонту автопідіймачів та автодрабин, які знаходяться на експлуатації в підрозділах ДСНС України. Для більшої зручності в проведенні капітальних ремонтів задіяне також дочірнє підприємство – Білоцерківський машинобудівний завод. Обидва підприємства мають виїзні бригади для проведення обстеження та ремонту автопідіймачів і автодрабин безпосередньо в підрозділах ДСНС.


– Анатолію Івановичу, гадаю, представлені Вами автопідіймачі та автодрабини зацікавлять не одного фахівця в галузі
рятувальної справи. Але я далекий від того, що отримавши таку машину, український майстер-рятувальник зможе одразу ж упевнено експлуатувати один із кращих світових зразків.
– Ми розуміємо, що з новою технікою треба досконало ознайомити фахівців. Тому постійно влаштовуємо безплатне триденне
навчання-тренінг для фахівців, які працюють на автопідіймачах та автодрабинах.. Окрім того, ТОВ «Спецпожтехніка та ПТО» має можливість постачати пожежні автомобілі на повнопривідних та задньопривідних шасі DAEWOO, шасі Hyundai, МАЗ, КрАЗ та ін., а також пожежно-технічне обладнання. Капітальний ремонт протипожежнорятувальної техніки та постачання до неї
запасних частин, вузлів і деталей – також у нашій компетенції.